4. Susret Erasmus+ RECEPTION timova u Hrvatskoj
Gosti iz partnerskih zemalja Erasmus+ RECEPTION projekta , njih 27- učitelji, ravnatelji škola i sveučilišni profesori iz Irske, Danske, Norveške, Grčke, Velike Britanije i Islanda bili su gosti OŠ Matije Gupca Gornja Stubica na konferenciji koju je naš programski tim organizirao od 27. svibnja do 1. lipnja u Tuheljskim Toplicama. Gosti su posjetili našu školu u utorak 29.5. kada su još razgledali i Dječji vrtić Bedekovčina te grad Zagreb. U četvrtak 31.5. upoznali su se sa znamenitostima Hrvatskog zagorja: dvorac Veliki Tabor, Staro selo Kumrovec i Muzej neandertalaca u Krapini.
rganizacija četvrtog susreta RECEPTION timova u Hrvatskoj vezana je na neki način uz aktivnosti provođene u školi tijekom izrade naše studije slučaja kojom se istraživala uspješnost primjene metode intenzivnog čitanja priča naglas na razvoj verbalno-lingvističkih vještina polaznika predškole u OŠ Matije Gupca Gornja Stubica. Osim što smo partnerima željeli približiti „Bajku na dlanu“, naš kraj, pozvali smo i predavače koji su vezani uz temu. Dr. Marina Gabelica i dr. Marko Gregurić s Učiteljskog fakulteta približili su sudionicima edukacije za učitelje različite forme pripovijedanja priča (pričanje gestama, stolnom predstavom, biljkama, zvučne priče…), a radionicu pričanja priča održala im je jedina profesionalna pripovjedačica narodnih bajki iz Hrvatske gospođa Jasna Held. Tema tranzicije učenika koja je nazivnik cijelog projekta također je obrađena kroz predavanje Tranzicija u školu s razvojne perspektive prof. dr. Gordane Keresteš s Odjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Učiteljice naše školeIvanka Lisak i Tatjana Kontent pripremile su radionice za održavanje roditeljskih sastanaka s roditeljima prvašića. Radionicu kojom su predstavile projekte poticanja aktivnog učenja na primjeru SPORTURE projekta pripremile su Armina Rod i Marina Mikulec, a radionicu u kojoj su pokazale razvoj poduzetničkih vještina naših učenika u sklopu školske zadruge pripremile su Natalija Ciglenečki i Bernarda Razum.
U cijeloj Europi, pa tako i u Hrvatskoj učitelji u osnovnim školama susreću se s izazovom prilagodbe vlastitog rada s učenicima u početnim godinama školovanja. Nove generacije učenika imaju drugačije potrebe i načine učenja. Kako bi osnažili svoje kompetencije, učiteljima je potrebno stalno stručno usavršavanje. No, dok još na fakultetima nema odgovora na probleme koji se pojavljuju u školama, učitelji praktičari se povezuju i izmjenjujući vlastite primjere dobre prakse žele odgovoriti na postavljene izazove.
Jedan od uspješnijih načina unapređenja vlastite prakse je povezivanje s kolegama diljem Europe i razmjena iskustava. Upravo to je cilj Erasmus+ RECEPTION projekta koji se drugu godinu provodi u našoj školi. U suradnji s kolegama iz partnerskih zemalja naši učitelji izgrađuju platformu koja će pomoći učiteljima diljem Europe da naprave kvalitativne promjene u početnim godinama školovanja učenika.
U trećoj godini projekta bit će javno objavljena sva istraživanja, objavljen priručnik za učitelje, ažurirana mrežna stranica http://receptionproject.eu i organizirane dvije međunarodne konferencije za učitelje koji žele ojačati svoje kapacitete u području rada s učenicima u početnim godinama školovanja. Jedna od njih bit će početkom listopada 2018. u Zagrebu u hotelu Panorama tako da vjerujemo kako će se o ovoj temi još govoriti u našoj školi.