Erasmus+ PROTECT projekt u našoj školi
Novi trogodišnji Erasmus+ projekt u našoj školi kojeg provodimo od 1. rujna 2025. godine zove se PROTECT kojem je cilj unaprijediti obrazovanje i djelovanje u vezi s klimatskim promjenama. Vodeći partner je Clare Education Centre iz Irske, a ostali partneri su: Coláiste Mhuire Gan Smál iz Irske, Luster kommune iz Norveške, Osnovna škola "Miloje Čiplić" iz Srbije, Agrupamento de escolas Carlos Gargate iz Portugala i naša škola. Službena oznaka projekta je 2025-1-IE01-KA220-SCH-000354404.
Kako bi se poboljšala klimatska pismenost i veća angažiranost učenika te održivo djelovanje potrebno je:
- osnaživanje učitelja inovativnim STEAM pedagogijama i poticanje profesionalnih zajednica za učenje,
- jačanje angažiranosti učenika i poticanje kritičkog razmišljanja za učinkovito djelovanje u području klime,
- izgradnja učinkovitih partnerstava za klimatsko djelovanje (CAPs) radi stvaranja paneuropske mreže za održivo klimatsko djelovanje.
Navedeni ciljevi postići će se kroz sljedeće aktivnosti:
- suradničko istraživanje u šest zemalja, s ciljem izrade studija slučaja o najboljim praksama u obrazovanju o klimatskim promjenama.
- pet intenzivnih tečajeva učenja, poučavanja i osposobljavanja bit će usmjereno na učinkovite pedagoške metode i aktivnosti koje vode učenici.
Predviđeni su sljedeći rezultati projekta:
- internetska stranica, priručnik, alat, studije slučaja i filmovi
- provoditi će se zagovaračke aktivnosti koje vode učenici te eTwinning projekti.
Rezultati će biti predstavljeni na lokalnim i međunarodnim simpozijima, a završit će završnom hibridnom konferencijom.
Što je inovativno u projektu?
Akcije u zajednici koje vode učenici: Osnažujemo učenike da preuzmu vodeću ulogu u provođenju značajnih klimatskih akcija unutar svojih zajednica kroz uspostavu Partnerstava za klimatsko djelovanje (CAPs). Ta partnerstva, koja uključuju učenike, nastavnike, roditelje i članove lokalne zajednice, pokreću i provode raznolike projekte, potičući dublje razumijevanje povezanosti lokalnih i globalnih klimatskih izazova. Ovakav pristup izravno se suprotstavlja tendenciji da se klimatsko djelovanje svodi isključivo na osobnu odgovornost, promovirajući umjesto toga sudioničko građanstvo usmjereno na pravdu (Rousell & Cutter-Mackenzie-Knowles, 2020; Fry & O’Brien, 2015).