Erasmus+
STEAMing projekt
oznaka projekta: 2019-1-IE01-KA201-051545
web stranica projekta: https://www.steamingproject.eu/
Početkom školske godine 2019./2020. naša škola uključena je u novi ERASMUS+ trogodišnji projekt. Ovaj projekt fokusiran je na STEAM edukaciju i osposobljavanje (STEAM je akronim za Science, Technology, Engineering, Art and Design, and Mathematics – Znanost, Tehnologija, Tehnika , Umjetnost i dizajn i Matematika), kako učitelja tako i učenika.
Novi se projekt zove STEAMing što je kratica za "STEAM: INternational Guidance to best practice“ (STEAM: međunarodne smjernice prema dobroj praksi). Radi se o partnerstvu 5 institucija koje se bave primarnom i sekundarnom edukacijom u 5 različitih zemalja: Irskoj, Hrvatskoj, Norveškoj, Portugalu i Grčkoj. Glavni koordinator je Clare Education Center iz irskog grada Ennisa.
Povećanje znanja i kompetencija iz predmeta STEAM radi poticanja inovacija i kreativnosti ključni su prioriteti europskih i nacionalnih obrazovnih politika za 2020. godinu i nadalje. Ovim projektom adresira se ta potreba putem identifikacije i analize primjera dobre prakse u STEAM edukaciji u navedenih 5 zemalja. Trans-europsko istraživanje ima za cilj odgovoriti na ključno pitanje “što djeluje, gdje, zašto i za koga“ u STEAM edukaciji. Rezultati i zaključci koristit će se za produkciju inovativne palete praktičnih proizvoda i resursa za obuku i podršku svih članova ciljane skupine u bilo kojoj europskoj zemlji: nastavnika, ravnatelja škola, savjetnika za obrazovanje, administratora i drugih odgovornih osoba.
Kratki video o projektu:
Sudjelovanje Erasmus+ STEAMING Cro tima na strukturiranom tečaju i konferenciji u Solunu u Grčkoj
Trogodišnji Erasmus+ projekt STEAMING ulazi u završnu fazu i ostalo je tek dva mjeseca do završetka. Sedmeročlani tim iz naše škole boravio je na strukturiranom tečaju i konferenciji u Solunu u Grčkoj od 19. do 26. rujna 2022.
Petero učitelja, ravnateljica i knjižničarka u grčkom su gradu Solunu sudjelovali su u edukacijama za učitelje (koje su obuhvaćale radionice i predavanja, prezentacija studije slučaja, posjete lokalnim školama, upoznavanje s kulturom i prirodnim ljepotama) i sastancima projektnog tima koje je organizirala The Directorate of Primary Education of Western Thessaloniki (Uprava za osnovno obrazovanje Zapadnog Soluna). Navedena institucija krovna je za 250 vrtića i 170 škola, odnosno za 4700 učitelja i 45000 učenika.
Naglasak edukacije bio je na produbljivanje znanja o STEAM pristupu u nastavi. Proširila su se znanja o tome kako STEAM edukaciju shvaćaju partneri u Grčkoj te je bilo prilike upoznati se s brojnim aktivnostima kojima se uvodi robotika u nastavu.
No, u prezentacijskom dijelu predstavili su se i norveški partneri koji imaju svoj razrađen model. Također je zanimljiva aktivnost bila predstavljanje svih studija slučaja koje su partneri pripremili u okviru STEAMING projekta.
Naravno, učiteljima je zanimljivo bilo vidjeti kako izgledaju grčke škole i učionice, ali također i kulturne znamenitosti čiji su obilazak domaćini organizirali.
Bijela kula - simbol Soluna
Blago iz grobnice Filipa makedonskog
Oduševljenje suvenirom koji izražava sve dojmove o projektu nismo mogli sakriti.
Jer bilo je vrenema i za druženje s partnerima i u neformalnim situacijama. Nismo mogli ocijeniti plešu li bolje Norvežani ili Irci.