Erasmus+
STEAMing projekt
oznaka projekta: 2019-1-IE01-KA201-051545
web stranica projekta: https://www.steamingproject.eu/
Početkom školske godine 2019./2020. naša škola uključena je u novi ERASMUS+ trogodišnji projekt. Ovaj projekt fokusiran je na STEAM edukaciju i osposobljavanje (STEAM je akronim za Science, Technology, Engineering, Art and Design, and Mathematics – Znanost, Tehnologija, Tehnika , Umjetnost i dizajn i Matematika), kako učitelja tako i učenika.
Novi se projekt zove STEAMing što je kratica za "STEAM: INternational Guidance to best practice“ (STEAM: međunarodne smjernice prema dobroj praksi). Radi se o partnerstvu 5 institucija koje se bave primarnom i sekundarnom edukacijom u 5 različitih zemalja: Irskoj, Hrvatskoj, Norveškoj, Portugalu i Grčkoj. Glavni koordinator je Clare Education Center iz irskog grada Ennisa.
Povećanje znanja i kompetencija iz predmeta STEAM radi poticanja inovacija i kreativnosti ključni su prioriteti europskih i nacionalnih obrazovnih politika za 2020. godinu i nadalje. Ovim projektom adresira se ta potreba putem identifikacije i analize primjera dobre prakse u STEAM edukaciji u navedenih 5 zemalja. Trans-europsko istraživanje ima za cilj odgovoriti na ključno pitanje “što djeluje, gdje, zašto i za koga“ u STEAM edukaciji. Rezultati i zaključci koristit će se za produkciju inovativne palete praktičnih proizvoda i resursa za obuku i podršku svih članova ciljane skupine u bilo kojoj europskoj zemlji: nastavnika, ravnatelja škola, savjetnika za obrazovanje, administratora i drugih odgovornih osoba.
Kratki video o projektu:
Zašto je Erasmus+ projekt u OŠ Matije Gupca Gornja Stubica bio poseban?
Osobno iskustvo učitelja u provedbi STEAM nastavnog sata koje je upriličeno za sudionike međunarodne STEAMING konferencije i za zaposlenike OŠ Matije Gupca Gornja Stubica koja sudjeluje kao partner u trogodišnjem Erasmus+ STEAMING projektu djeluje kao katalizator promjena u školskoj nastavnoj praksi i primjenu STEAM koncepta kroz istraživačke zadatke za učenike.
U tjednu od 6. do 10. lipnja 2022. članovi hrvatskog STEAMING organizirali su u Hotelu Well u Tuheljskim Toplicama petodnevni Erasmus+ STEAMING strukturirani tečaj s pozvanim predavačima iz inozemstva, ali i priznatim hrvatskim praktičarima iz drugih hrvatskih i zagorskih škola. Osim kvalitetnih aktivnosti u konferencijskoj atmosferi kao što su bili primjeri dobre prakse i prikazi uspješnih rješenja, ali i plodonosne debate o otvorenim pitanjima (poput evaluacije STEAM aktivnosti), u programu tečaja planiran je dolazak gostiju u gornjostubičku školu, ali ne samo na razgledavanje već se tu odvijala i konkretna radionica.
Dobrodošlica gostima
Dolaskom karizmatičnog gospodina Brownea i skupine od 42 motiviranih učitelja iz 5 partnerskih zemalja u gornjostubičku školu stvorena je atmosfera u kojoj su na sjednici Učiteljskog vijeća u nevjerojatnoj kreativnoj gužvi od 80-ak učitelja podijeljenih u 11 multinacionalnih skupina svi sudjelovali u STEAM izazovu.
g. Michael Browne
Konkretan primjer pokazuje jasno da nisu potrebni nikakvi skupi materijali, a evo i navedenih zadataka (najvažnije je postaviti izazov bez ikakvih dodatnih uputa za realizaciju – sudionici sami moraju smisliti kako će riješiti problem): a)Dizajnirajte igračku koja se koristi ili pneumatičnom ili hidrauličnom snagom. Igračka mora biti ugodna oku i mora koristiti bilo pneumatičku bilo hidrauličnu snagu da bi radila ili b) Dizajnirajte most koji se može podignuti u zrak kako bi omogućio velikim brodovima da preplove ispod njega. Most mora uključivati „dvostruko podizanje”. Za podizanje mosta se mora koristiti hidraulična ili pneumatična snaga. Most se mora sagraditi u omjeru 1:200 tako da predstavlja most koji je 60m dug. Za kreiranje navedenih predmeta koristili su se vrlo jednostavni materijali poput papira, kartona, spajalica...
Multinacionalna skupina sudionika u punom radnom zamahu
Bez obzira na činjenicu što je osobna reakcija nekih učitelja bila baš kao ona koju ponekad čuju od svojih učenika u razredu (Pa što će to meni u životu?, Uopće me ne interesira hidraulika niti pneumatika!, Kakve to veze ima s mojim predmetom?, Ja o tome nemam pojma, Ne znam kako ja mogu pridonijeti svojoj skupini… i tome slično), dogodila se čarolija i za nepuna 2 školska sata napravljano je 6 mostova na podizanje te 2 igračke i 3 čudovišta.
Ovo je jedno veeeliko čudovište
Svi su se odlično zabavili, međusobno povezali, svatko je pronašao barem neki zadatak za sebe u svojoj grupi, shvatili da se mogu sporazumijevati i da engleski kao službeni jezik nije prepreka – točnije nije potrebna visoka razina razumijevanja, zajedničko fotografiranje ispred uspješno obavljenog zadatka dokazivalo je ponos sudionika.
Ispod stare lipe
A gostima se jako dopalo u Hrvatskoj. Uživali su i puno naučili.
Bioraznolikost Plitvičkih jezera
A posebno ih se dojmila gostoljubivost domaćina.
Mali domaćini iz PŠ Huma Stubički