preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Vrijeme
 

 

ŠKOLSKA LIJEČNICA

TIM III: Oroslavje, Stjepana Radića 6
Gredičak Marica dr. med.,spec. školske medicine
Telefon: 049/264-047
Mobitel: 091/738 88 63
e-mail: skolskaoroslavje@zzjzkzz.hr

SAVJETODAVNE LINIJE

ZA DJECU
116 111

ZA ODRASLE
0800 0800

CROATIAN
MAKERS

 

Vijesti iz predškole

Aktivnosti za govorno-jezični razvoj


 Vaš mališan se sprema za školu.

Pročitajte što logoped savjetuje za poticanje govorno-jezičnog razvoja kod predškolaca.

 

Izvor: mr.sc. Nataša Šunić, prof. logoped, www.logoped.hr

 


Aktivnosti za govorno-jezični razvoj

Od 4. do 6. godine

 

·         Kada vaše dijete počinje razgovor (konverzaciju), posvetite mu punu pažnju

·         Pazite da dijete obrati pažnju i prije nego vi progovorite

·         Potičite sve pokušaje da se govori. Pokažite da razumijete riječ ili frazu

·         Pauzirajte poslije govora. Tako dijete ima priliku nastaviti konverzaciju

·         Nastavite raditi na proširivanju vokabulara. Predstavite novu riječ te ponudite definiciju te riječi ili je upotrijebite u kontekstu koji je lagano razumljiv

·         Razgovarajte o vremenskim i prostornim odnosima: prvi - srednji - zadnji, lijevo - desno te o suprotnostima: gore - dolje, upaljeno-ugašeno...

·         Oblikujte i objašnjavajte kategorije. Identificirajte stvari koje ne pripadaju grupi sličnih kategorija, primjerice cipela ne pripada kategoriji s jabukom i breskvom, jer se ne može jesti, nije okrugla i nije voće. Time pokazujete djetetu dvije suprotnosti tako da dijete može reći zašto ne spadaju u istu kategoriju

·         Pomažite djetetu da prati dvije do tri upute: "idi u sobu i donesi mi svoju knjigu."

·         Potičite dijete da samo daje upute. Slijedite ih tako da vam on/ona može objasniti primjerice kako da se izgradi toranj od lego-kockica

·         Igrajte se obitelji objašnjavajući uloge u obitelji s pretvaranjem da ste vi dijete. Razgovarajte o stanovanju, kući, sobama i namjenama

·         Televizija katkad može biti korisna. Razgovarajte dok s djetetom gledate televiziju. Pitajte ga da pokuša pogoditi što bi se sljedeće moglo dogoditi. Razgovarajte o likovima u filmu, seriji... Jesu li oni sretni ili tužni? Pitajte dijete što se dogodilo, neka vam ispriča. Možete čak i odglumiti cijelu scenu te izmisliti drukčiji kraj

·         Iskoristite dnevne aktivnosti, primjerice dok ste u kuhinji potičite dijete da imenuje stvari koje se tu i tada koriste. Na isti način radite i u drugim prostorijama. Diskutirajte o jelu u tanjuru, boji, okusu... Od kuda ta hrana dolazi? Da li je zdrava? Što dijete voli jesti? Što ne voli? Tko će očistiti kada se pojede? Potičite i aktivnosti u kuhinji - neka prostre stol, stavi salvete. Neka identificira, primjerice "to je moja salveta", "to je tatina, a to mamina salveta"

·         Kada odlazite u kupovinu, porazgovarajte o tome što ćete kupiti, što ćete napraviti s tim, koliko toga vam je potrebno. Razgovarajte s djetetom o veličini nečega (malo - veliko), obliku (dugo - okruglo - četvrtasto) i o težini (teško - lagano)

 

mr.sc. Nataša Šunić, prof. logoped, www.logoped.hr



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Neven Košec   datum: 8. 1. 2014.

Predškola

            

 

 

 


Školski list

PROČITAJTE 
LIPIN PUČKOŠKOLAC

a starije brojeve potražite

OVDJE


Naš video kutak

Naše videozapise pogledajte 
OVDJE


Tražilica






preskoči na navigaciju