2014-01-08 21:25:41 Aktivnosti za govorno-jezični razvoj Vaš mališan se sprema za školu.
Pročitajte što logoped savjetuje za poticanje govorno-jezičnog razvoja kod predškolaca.
Izvor: mr.sc. Nataša Šunić, prof. logoped, www.logoped.hr Aktivnosti za govorno-jezični razvoj Od 4. do 6. godine
· Kada vaše dijete počinje razgovor (konverzaciju), posvetite mu punu pažnju · Pazite da dijete obrati pažnju i prije nego vi progovorite · Potičite sve pokušaje da se govori. Pokažite da razumijete riječ ili frazu · Pauzirajte poslije govora. Tako dijete ima priliku nastaviti konverzaciju · Nastavite raditi na proširivanju vokabulara. Predstavite novu riječ te ponudite definiciju te riječi ili je upotrijebite u kontekstu koji je lagano razumljiv · Razgovarajte o vremenskim i prostornim odnosima: prvi - srednji - zadnji, lijevo - desno te o suprotnostima: gore - dolje, upaljeno-ugašeno... · Oblikujte i objašnjavajte kategorije. Identificirajte stvari koje ne pripadaju grupi sličnih kategorija, primjerice cipela ne pripada kategoriji s jabukom i breskvom, jer se ne može jesti, nije okrugla i nije voće. Time pokazujete djetetu dvije suprotnosti tako da dijete može reći zašto ne spadaju u istu kategoriju · Pomažite djetetu da prati dvije do tri upute: "idi u sobu i donesi mi svoju knjigu." · Potičite dijete da samo daje upute. Slijedite ih tako da vam on/ona može objasniti primjerice kako da se izgradi toranj od lego-kockica · Igrajte se obitelji objašnjavajući uloge u obitelji s pretvaranjem da ste vi dijete. Razgovarajte o stanovanju, kući, sobama i namjenama · Televizija katkad može biti korisna. Razgovarajte dok s djetetom gledate televiziju. Pitajte ga da pokuša pogoditi što bi se sljedeće moglo dogoditi. Razgovarajte o likovima u filmu, seriji... Jesu li oni sretni ili tužni? Pitajte dijete što se dogodilo, neka vam ispriča. Možete čak i odglumiti cijelu scenu te izmisliti drukčiji kraj · Iskoristite dnevne aktivnosti, primjerice dok ste u kuhinji potičite dijete da imenuje stvari koje se tu i tada koriste. Na isti način radite i u drugim prostorijama. Diskutirajte o jelu u tanjuru, boji, okusu... Od kuda ta hrana dolazi? Da li je zdrava? Što dijete voli jesti? Što ne voli? Tko će očistiti kada se pojede? Potičite i aktivnosti u kuhinji - neka prostre stol, stavi salvete. Neka identificira, primjerice "to je moja salveta", "to je tatina, a to mamina salveta" · Kada odlazite u kupovinu, porazgovarajte o tome što ćete kupiti, što ćete napraviti s tim, koliko toga vam je potrebno. Razgovarajte s djetetom o veličini nečega (malo - veliko), obliku (dugo - okruglo - četvrtasto) i o težini (teško - lagano) mr.sc. Nataša Šunić, prof. logoped, www.logoped.hr |
Osnovna škola Matije Gupca Gornja Stubica |