2022-06-19 19:21:14

Zašto je Erasmus+ projekt u OŠ Matije Gupca Gornja Stubica bio poseban?

Osobno iskustvo učitelja u provedbi STEAM nastavnog sata koje je upriličeno za sudionike međunarodne STEAMING konferencije i za zaposlenike OŠ Matije Gupca Gornja Stubica koja sudjeluje kao partner u trogodišnjem Erasmus+ STEAMING projektu djeluje kao katalizator promjena u školskoj nastavnoj praksi i primjenu STEAM koncepta kroz istraživačke zadatke za učenike.

                                                       

U tjednu od 6. do 10. lipnja 2022. članovi hrvatskog STEAMING organizirali su u Hotelu Well u Tuheljskim Toplicama petodnevni Erasmus+ STEAMING strukturirani tečaj s pozvanim predavačima iz inozemstva, ali i priznatim hrvatskim praktičarima iz drugih hrvatskih i zagorskih škola. Osim kvalitetnih aktivnosti u konferencijskoj atmosferi kao što su bili primjeri dobre prakse i prikazi uspješnih rješenja, ali i plodonosne debate o otvorenim pitanjima (poput evaluacije STEAM aktivnosti), u programu tečaja planiran je dolazak gostiju u gornjostubičku školu, ali ne samo na razgledavanje već se tu odvijala i konkretna radionica.

Dobrodošlica gostima

Dolaskom karizmatičnog gospodina Brownea i skupine od 42 motiviranih učitelja iz 5 partnerskih zemalja u gornjostubičku školu stvorena je atmosfera u kojoj su na sjednici Učiteljskog vijeća u nevjerojatnoj kreativnoj gužvi od 80-ak učitelja podijeljenih u 11 multinacionalnih skupina svi sudjelovali u STEAM izazovu.

g. Michael Browne

Konkretan primjer pokazuje jasno da nisu potrebni nikakvi skupi materijali, a evo i navedenih zadataka (najvažnije je postaviti izazov bez ikakvih dodatnih uputa za realizaciju – sudionici sami moraju smisliti kako će riješiti problem): a)Dizajnirajte igračku koja se koristi ili pneumatičnom ili hidrauličnom snagom. Igračka mora biti ugodna oku i mora koristiti bilo pneumatičku bilo hidrauličnu snagu da bi radila ili b) Dizajnirajte most koji se može podignuti u zrak kako bi omogućio velikim brodovima da preplove ispod njega. Most mora uključivati „dvostruko podizanje”. Za podizanje mosta se mora koristiti hidraulična ili pneumatična snaga. Most se mora sagraditi u omjeru 1:200 tako da predstavlja most koji je 60m dug. Za kreiranje navedenih predmeta koristili su se vrlo jednostavni materijali poput papira, kartona, spajalica...

Multinacionalna skupina sudionika u punom radnom zamahu

Bez obzira na činjenicu što je osobna reakcija nekih učitelja bila baš kao ona koju ponekad čuju od svojih učenika u razredu (Pa što će to meni u životu?, Uopće me ne interesira hidraulika niti pneumatika!, Kakve to veze ima s mojim predmetom?, Ja o tome nemam pojma, Ne znam kako ja mogu pridonijeti svojoj skupini… i tome slično), dogodila se čarolija i za nepuna 2 školska sata napravljano je 6 mostova na podizanje te 2 igračke i 3 čudovišta.

Ovo je jedno veeeliko čudovište

Svi su se odlično zabavili, međusobno povezali, svatko je pronašao barem neki zadatak za sebe u svojoj grupi, shvatili da se mogu sporazumijevati i da engleski kao službeni jezik nije prepreka – točnije nije potrebna visoka razina razumijevanja, zajedničko fotografiranje ispred uspješno obavljenog zadatka dokazivalo je ponos sudionika. 

Ispod stare lipe

A gostima se jako dopalo u Hrvatskoj. Uživali su i puno naučili.

Bioraznolikost Plitvičkih jezera

A posebno ih se dojmila gostoljubivost domaćina.

Mali domaćini iz PŠ Huma Stubički


Osnovna škola Matije Gupca Gornja Stubica