2021-09-28 14:01:13

Erasmus+ STEAMing aktivnosti

Tijekom školske godine 2020./2021. učenici 6.a i 6.b razreda u nekoliko su se navrata susreli sa zadacima koncipiranim na STEAM principima.

Izazovni zadatak u kojem su trebali bez mjernih instrumenata odrediti točne dimenzije učionice nagnao ih je na različita kreativna rješenja.

Zatim su podijeljeni u timove 29.4.2021., kad su svi ostali učenici otišli na Pozdrav proljeću, „okupirali“ školsku kuhinju i blagovaonicu te pekli muffine – nije to bilo jednostavno: učitelji su se pobrinuli da svakojakim dodatnim preprekama otežaju taj zadatak. U tom izazovu učenici su trebali preračunavati količine sastojaka, kreativno ukrasiti kolače, snimiti video kojim dokumentiraju cijeli postupak te oduševiti okusne pupoljke članova žirija: tete kuharice, dvije učiteljice i učitelja. Kad su se svi bodovi zbrojili, najuspješniji su bili… SVI! – jer su se dobro zabavili i najeli, a pritom i podosta naučili.

Pred sam kraj školske godine, trebalo je još jednom zasukati rukave i napraviti od praznih plastičnih boca i rastresitog materijala (pijesak, riža) pješčani sat koji pokazuje 2 minute. Izgleda jednostavno, ali nimalo nije bilo. Preciznost u doziranju punjenja sata najzahtjevniji je dio zadatka kojeg je vrlo malo timova približno točno riješilo. Nakon bitke, svi su generali – kaže poslovica, ali istina je da za neke zadatke tak kad ih samostalno pokušaš riješiti imaš nove ideje kako pristupiti rješavanju problema. To nam je bio i cilj: naučiti da su pogreške sastavni dio učenja i da ih se ne treba bojati.

 


Osnovna škola Matije Gupca Gornja Stubica