2019-01-04 13:43:07

Novi Erasmus+ KA1 projekt: RASTIMO u učenju i poučavanju

Vođeni temeljnom idejom da osnovnoj školi Matije Gupca Gornja Stubica osiguraju status ustanove usmjerene na dobrobit zajednice tako da poboljšaju životne šanse svojih učenika pružanjem kvalitetnog obrazovanja, učitelji navedene institucije osmislili su Erasmus+ projekt pod nazivom „RASTIMO u učenju i poučavanju“ koji je prijavljen Agenciji za odgoj i obrazovanje kao Ključna aktivnost 1, Mobilnost u svrhu učenja za pojedince, te je od početka ove školske godine odobren za provođenje.

Učitelji OŠ Matije Gupca Gornja Stubica žele podići kvalitetu rada svoje škole i pridonijeti njenoj internacionalizaciji pa su analizirajući rad škole prikupili podatke na kojima su temeljili odabir područja rada koje žele unaprijediti u dvogodišnjem periodu. Osmislili smo projekt „RASTIMO u učenju i poučavanju“ koji već u svom naslovu određuje temeljnu orijentaciju projekta. Riječ RASTIMO zapravo je akronim za principe koje želimo u našoj školi dodatno razvijati kako u radu s učenicima, tako i u osobnom usavršavanju učitelja: R-razvojno, A-aktivno, S-stimulirajuće, T-timski, I-inkluzivno, M-modularno, O-odgovorno. Tri su područja koja želimo unaprijediti: kvaliteta učenja, poučavanja i vrednovanja učenja; podrška i dobrobit učenika; područje partnerskih odnosa s naglaskom na međunarodnu dimenziju obrazovanja i osposobljavanja.

Planirano je 6 mobilnosti učitelja na kojima će oni steći potrebna znanja, vještine i kompetencije koje će iskoristili u daljnjem radu s učenicima tako da po završetku mobilnosti u školski kurikulum integriraju niz razvojnih aktivnosti kojima bi učenike naše škole pripremili za izazove tržišta rada u 21. stoljeću i u konačnici unaprijedili istaknuta tri područja kvalitete rada naše škole. Konkretno planiramo razviti:  1. program intenzivnijeg uključivanja učenika predškole u aktivnosti škole (projekt suradnje predškole s učenicima prvih razreda), 2. podići čitalačke kompetencije učenika u obliku intenzivnog programa podizanja čitalačkih vještina u školskoj knjižnici, 3. osmisliti program rada s darovitim učenicima, 4. uključiti učenike s poteškoćama u rad školske zadruge i 5. oformiti izvannastavnu aktivnost kojom se potiče aktivno građansko djelovanje učenika (učenje o prirodi i u prirodi).

Projekt će imati neposredan utjecaj na 6 zaposlenika škole koji će osobno sudjelovati u planiranim mobilnostima kako bi mogli pridonijeti razvoju projektnih aktivnosti koje će angažirati drugu, posrednu grupu sudionika, a to su učenici. Profili sudionika su: 1. učiteljica razredne nastave zainteresirana za unapređenje rada s učenicima prilikom prelaska iz predškolskog u osnovnoškolsko obrazovanje, 2.učiteljica razredne nastave zainteresirana za dodatni rad s darovitim učenicima, 3. stručna suradnica zainteresirana za rad s učenicima koji imaju poteškoće u savladavanju redovnog nastavnog programa, 4. stručna suradnica zainteresirana za unapređenje čitalačke pismenosti učenika, 5. učiteljica geografije zainteresirana za oblike izvanučioničke nastave, 6. ravnateljica škole zainteresirana za unapređenje vještina vođenja, planiranja, timskog rada.

Širenjem primjera naše dobre prakse podijelit će dobrobiti koje će projekt donijeti našoj školi i okolini kao i svoja osobna iskustva na širi krug sudionika koji nisu direktno financirani ovim projektom, a to su drugi učitelji u školi, učenici, njihovi roditelji, upravljačko tijelo škole (Školski odbor), stručna učiteljska regionalna zajednica, kao i šira lokalna zajednica. Također širenjem rezultata našeg projekta proširit ćemo informacije o mogućnostima koje pruža program Erasmus+ za institucije kao što je naša škola .

Dugoročna korist ovog projekta vidljiva je kod primarnih sudionika koji će biti obogaćeni za iskustvo izrade planova i programa za rad s učenicima te će time ojačati svoje profesionalne vještine, samopouzdanje i kompetencije za slične zadatke u budućem radu. Održivost razvijenih programa ostvarit će se njihovom integracijom u školski kurikulum u narednim godinama tako da će se koristiti u radu s učenicima i nakon završetka ovog projekta. Snažan utjecaj projekta na školu kao organizaciju koji će se održati i nakon završetka projekta bit će vidljiv u uspješnijem vanjskom prepoznavanju škole kao moderne institucije koja razvija europsku dimenziju u radu s učenicima, te je kao takva poželjno mjesto za učenje i rad.


Osnovna škola Matije Gupca Gornja Stubica